Városlista
2025. április 27, vasárnap - Zita

Hírek

2016. Július 29. 07:30, péntek | Sport

Kovács Sanyi: Bronzot érő helyezés

Kovács Sanyi: Bronzot érő helyezés

Kovács Sanyi gyulai autóversenyző, ismét megállta a helyét az FRT.HU Kupán, harmadik lett kategóriájában. Mindezt esőben, vizes pályán abszolválta.

Ismét bebizonyítottad, hogy vizes pályán is meg tudtad ülni a Pumát!

- Igen, ez így igaz. Ismét bejöttél a harmadik helyre ahogy az előző versenyen is, most viszont nagy harcban voltál ezért a dobogós helyért a negyedik helyezett Rácz - Német párossal.

Miként is sikerült ezen az esős versenyen ilyen előkelő helyen végezned?

- Július 16-án szombaton rendezték meg az FRT.HU Kupasorozat negyedik versenyét a kiskunlacházi repülőtéren. A szeszélyes időjárásnak köszönhetően egy nem hétköznapi futamnak nézhettünk elébe. Egész nap szakadó eső áztatta az aszfaltot, a pálya nagyobb részén akár több centis vízréteg is kialakult. Az évszakhoz képest hideg időről nem is beszélve, gumimelegítésre esélyem sem volt, mivel a víz azonnal visszahűtötte. A körülmények igyekeztek befolyásolni a teljesítményemet kisebb-nagyobb technikai problémákkal, de a szerelőimmel közösen leküzdöttük őket és egy tényleg nagyon szoros versenyben ismét megszereztem a dobogó harmadik fokát. Végig ment az első helyért szorosan a küzdelem, ez meglátszódott minden mért körben, egymáshoz nagyon közel voltunk. Közben a technikai problémáknak köszönhetően lecsúsztam a harmadik helyre, de nagyon szorosan század különbségekkel a negyedik helyen állók is közelítettek felém. Az utolsó javító körömnek köszönhetően, egy századdal, de én kerültem a a dobogóra. Ennyire szoros küzdelemre a versenyzői pályafutásom alatt még nem volt példa. Nagyon örülök, hogy mindent egybevéve számunkra kedvezően alakult a verseny.

Folyamatosan javítottad a köridődet, de a harmadik felfutáson rontottál, mi is történt?

- Az első mért körömben már a pálya fejben tökéletesen megvolt, viszont menet közben problémáim adódtak a szélvédőm párásodásával, amit vezetés közben nem igazán sikerült orvosolnom, mivel a párátlanító berendezés nem akart igazán működni, máshogyan pedig nem lehetett megoldani. Folyamatosan ment a küzdelem a pályán álló nagy kiterjedésű vízátfolyásokkal is, amelyek hol lassították, máshol pedig megdobták a Pumát, ezáltal néhol lapjával is mentem. A szünetben a szerelőim megjavították a a párátlanítóberendezést és a továbbiakban már nem volt ilyen jellegű problémám.

A második bemenet jól sikerült az előzőhöz képest és bő egy másodpercet hoztam is rajta. Következett a harmadik kör, ami már a rajt előtti várakozásnál is érdekesen alakult. A sorban állás közben észrevettem, hogy az alapjárati fordulatszáma az autómnak sűrűn drasztikusan leesik, majd visszaáll és a hangja sem éppen az ideális. A fedélzeti számítógép semmilyen jellegű hibát nem mutatott. A rajtom kissé nehézkes volt, mivel a Puma nem akart gyorsulni padlógáznál sem. Közben elértem az első akadálypárokhoz, ahol egy visszaváltást követően azt éreztem, hogy visszajött az erő és szépen teszi a dolgát. Ebben a körben többször is érezhető volt sajnos, hogy valami műszaki probléma van, mert nem igazán tudtam vele gyorsan menni. A mért időm nem volt vészesen rossz, de a dobogó veszélybe került ezáltal. A szünetben jött a hibafeltárás a tünetek alapján. A szerelőim, Iványi Norbert és Sovák Imre azonnal hozzáláttak a javításokhoz. Az egész napos szakadó eső és a pályán álló mély tócsákba való belemenetel miatt az autó vezérlése beázott és ez produkálta a szokatlan viselkedését. A kiszerelés után a vezérlődobozt betették az egyik civil autóba és az ablakmelegítő segítségével viszonylag rövid idő alatt kiszárították. Majd visszaszerelték a Pumába és az utolsó bemenet előtt leteszteltük. Visszaállt minden a megfelelő pozícióba.

A negyedik körre aztán jól megráztad magad és az elsőhöz viszonyítva négy másodperccel jobb időt futottál. Ennyire fejben volt a pálya már vagy állítottatok esetleg az autón?

- Az utolsó körre a szerelőim rögtönzött és gyors munkájának köszönhetően a kocsim újra jó formába került és tudtam egy tökéletes mért időt autózni. Más jellegű beállítások nem történtek. A pálya a legelső bemenettől kezdve fejben volt, csak különböző zavaró tényezők voltak, amik befolyásolták a teljesítményemet.

Szerinted első kerekesként hol szerezhetsz előnyt a hátsókerekesekkel szemben a pályán?

- A Puma első kerék meghajtású, ami azt jelenti, hogy a rajtnál és a hosszú egyenesekben a kigyorsításom valamivel lassabb a hátsó kerekesekkel szemben, viszont a csiki-csukik-ban pedig nekem van előnyöm hozzájuk képest. Vizes aszfalton a hátsókerekesek előnye sokkal jobban csökken, mivel a kerekek kipörögnek, ami időveszteség számukra. Az első kerekesek jobban betapadnak ilyenkor.

Összességében hogy érezted magad a versenyen?

- Fantasztikusan éreztem magamat ezen a napon, a pályán töltött idő minden pillanatát élveztem. Minél szélsőségesebb volt az időjárás, annál inkább motivált, hogy a dobogó legfelsőbb fokán végezzek. A technikai problémák közbe szóltak, ezáltal még szorosabb volt a küzdelem, amiből jól jöttünk ki. Itt nem voltak megfelelő féktávok és ideális ívek, hanem rögtönözni kellett és a legjobbat kihozni az adott helyzetekből.
Ennek az eredményemnek köszönhetően az Országos Bajnokságban a kategóriámat összesített pontállásban jelenleg vezetem. Messze még a vége, de kitartunk és az a legfőbb célunk, hogy megnyerjük.

Legközelebb hol találkozhatunk veled?

- A következő FRT.HU Rallye-n találkozhattok velem a kiskunlacházi repülőtéren Augusztus 13-án szombaton. Minden kedves érdeklődőt nagyon sok szeretettel várunk a rendezvényre.

Fő Támogatóim:
A Mogul Racing Team és Fekete László, akik biztosítják számomra a jobbnál-jobb lehetőségeket az autóversenyzéshez és megfelelő szakmai tanácsokkal látnak el.
A Nivo Motorsport Kft, ezen belül is Iványi Norbert és Sovák Imre, akik biztosítják számomra a megfelelő műszaki hátteret a versenyekre és nincs számukra megoldhatatlan műszaki probléma, amit rövid időn belül meg ne tudnának oldani szakszerűen.

Fotó: Schnekta Péter - Kollár Attila
- Hajósi Miklós -
www.hajoka.hu

Címkék: autósport

Ezek érdekelhetnek még

2025. Április 27. 08:45, vasárnap | Sport

Spanyol Király Kupa - Hosszabbítás után győzte le a Barcelona a Real Madridot

A Barcelona nyerte a labdarúgó Spanyol Király Kupáját, amelynek szombati fináléjában hosszabbítás után 3-2-re legyőzte a Real Madridot. A katalánok fennállásuk során a 32. alkalommal hódították el a trófeát.

2025. Április 27. 08:45, vasárnap | Sport

Öttusa vk - Gulyás Michelle aranyérmes

Gulyás Michelle kiegyensúlyozott, magas szintű versenyzéssel aranyérmet nyert az öttusázók budapesti világkupaviadalán. Bauer Blanka ötödik, Guzi Blanka nyolcadik, Eszes Noémi 12., Mészáros Emma 13. lett.

2025. Április 25. 18:45, péntek | Sport

Dobogós évkezdés a Red Bull Ringen!

Végre elindult az idei szezon is, erős év elé néznek a Kermor Motorsport versenyzői. Histo Cup szezonnyitó verseny 2025.

2025. Április 25. 18:39, péntek | Sport

Beni és Ákos a Slovak Karting Centerben

A CEE második fordulóján Vida Beni és Madaras Ákos képviselte a Kermor Motorsportot.