Hírek
2019. Március 14. 18:09, csütörtök |
Külföld
Forrás: mti
Naponta több mint hatmillió megtévesztő hirdetést törölt a Google tavaly
A Google 2,3 milliárd, naponta több mint 6 millió, a hatályos irányelveket megsértő hirdetést törölt tavaly, egyebek mellett 58,8 millió adathalász és 207 ezer belépőjegyeket másodlagos kézből árusító hirdetést.
Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott tájékoztatásban felidézték, hogy a megtévesztő és káros online hirdetések miatt 2018-ban a vállalatnak új kihívásokkal kellett szembenéznie. A visszaélések megakadályozására 31 új hirdetési irányelvet léptettek életbe, amelyek a többi között szabályozzák a kriptovaluták vagy a belépőjegyek másodlagos kézből való értékesítésének hirdetését.
Tavaly nemcsak a félrevezető hirdetéseket vette célba a cég, hanem magát a forrást, vagyis a hirdetési fiókokat is. Továbbfejlesztett gépi tanulás technológiát alkalmazva ebből csaknem egymilliárdot törölt a vállalat, majdnem kétszer annyit, mint az előző évben.
Az előző évinél háromszor több, 330 osztályozót vezettek be, amelyek az egyes oldalak szintjén tudják kiszűrni az esetleges problémákat. Így 734 ezer tartalom-előállítót és alkalmazásfejlesztőt zárt ki hirdetési rendszeréből a Google, valamint csaknem 1,5 millió applikációból távolított el, illetve csaknem 28 millió oldalról törölt hirdetéseket az irányelvek megszegése miatt, a hagyományos kézi ellenőrzés és gépi tanulás kombinációját alkalmazó módszerének felhasználásával.
Emellett új szabályzatot bocsátott ki a Google tavaly a politikai hirdetésekre vonatkozóan az Amerikai Egyesült Államok félidős választásai kapcsán. Ennek keretében csaknem 143 ezer választási hirdetést ellenőrzött a vállalat, valamint új jelentést tett közzé a politikai hirdetések átláthatóságáról, amely a választási hirdetések megrendelőiről nyújt információt a felhasználónak. Idén az európai parlamenti és az indiai választásokkal összefüggésben hasonló eszközöket vezet be a cég.
A félretájékoztatásra, gyűlöletkeltésre vagy alacsony minőségre vonatkozó szabályok megsértése miatt a Google tavaly mintegy 1,2 millió oldalról, 22 ezer applikációból és 15 ezer portálról távolított el hirdetéseket. A cég a "veszélyes vagy sérelmes" szabályzat megsértése miatt 74 ezer oldalról vett le hirdetéseket és összesen 190 ezret törölt. Ez a szabályzat tiltja a gyűlöletbeszédet, valamint megvédi a felhasználókat, a hirdetőket és a tartalomszolgáltatókat a gyűlöletkeltő tartalmaktól.
A közleményben hangsúlyozták: a Google továbbra is fellép a félretájékoztató és az alacsony minőségű oldalak ellen annak érdekében, hogy hirdetései csak színvonalas és törvényes tartalomszolgáltatók oldalain jelenjenek meg. A cég folytatja a félrevezető, káros hirdetések elleni küzdelmet, a kártékony szereplők ugyanis folyamatosan új módszerekkel próbálják kijátszani a digitális hirdetési rendszert.
A Google továbbra is legfontosabb feladatának tekinti a felhasználók védelmét, illetve egy olyan hirdetési rendszer működtetését, amelyben a törvényes hirdetők és tartalomszolgáltatók eredményesen működhetnek - közölték. Áprilisban olyan oldalt is indít a cég, amely bemutatja a hirdetőknek a leggyakrabban elkövetett hibákat és tanácsokat ad a szabályzatoknak megfelelő, helyes hirdetések előállításához.
Ezek érdekelhetnek még
2024. December 27. 08:24, péntek | Külföld
Oroszországban 25 százalékkal nőtt az autógyártás novemberben éves szinten
Oroszországban éves szinten nőtt, havi összevetésben csökkent a személyautó-gyártás novemberben.
2024. December 25. 12:28, szerda | Külföld
Bizalmat szavazott a román parlament az RMDSZ részvételével megalakult koalíciós kormánynak
2024. December 24. 10:37, kedd | Külföld
Szentév - Ferenc pápa szenteste megnyitja a Szent Péter-bazilika szent kapuját és ünnepi misét vezet
Ferenc pápa vezeti az ünnepi misét a Szent Péter-bazilikában kedd este, amelynek keretében elindítja a 2025-re meghirdetett jubileumi szent évet a bazilika szent kapujának a megnyitásával.